Tvorba postavy
Tvá postava má 5 vlastností: sílu, obratnost, odolnost, inteligenci a charismu.
Síla stanoví, jak je tvá postava silná. Bonus za sílu hraje roli při všech činnostech, kde je důležitá síla - zvedání kamenů, vyrážení dveří apod., ale především ovlivňuje útočné číslo postavy (viz část Pravidla pro boj...').
Obratnost Na tvé obratnosti závisí v první řadě tvé obranné číslo, ale i střelba z luku, u alchymisty množství magenergie, které je schopen získat, u zloděje pravděpodobnost úspěchu apod.
Odolnost Na odolnosti závisí to, jaké zranění tvé postavě způsobí například jed. Záleží na ní to, kolik životů může tvá postava ztratit a být ještě schopna boje. Také se odráží v celkovém počtu životů postavy (viz podkapitola,Určení počtu životíí , strana 27).
Inteligence Pod pojmem inteligence je v naší hře zahrnuta bystrost, všímavost, zdravý rozum a duševní síla postav. Hraje roli především u čarodějů a hraničářů, kteří užívají kouzla. Všeobecně je však znát v odhalování pastí, různém vyhledávání apod.
Charisma (tzv. kouzlo osobnosti) je důležitá pro vyjednávání s cizími postavami.
Tyto vlastnosti může tvá postava nabýt v různé noře. Může mít větší sílu, ale nižší inteligenci, průměrnou obratnost, ale vysokou odolnost apod.
Mírou vlastnosti je stupeň vlastnosti. Čím je stupeň vlastnosti vyšší, tím víc je u postavy tato vlastnost vyvinuta. Stupeň vlastnosti u postav je číslo od 1 do 21 včetně (u nestvůr může být i vyšší). Vidíš tedy, že průměrně rozvinutá vlastnost má stupeň zhruba 11, vlastnost se stupněm menším než 6 je velmi zakrnělá, a naopak, vlastnost se stupněm vyšším než 16 je velmi rozvinutá.Měli bychom tedy říkat například: „stupeň tvé síly je 12", ale často říkáme jenom „tvoje síla je 12". V dalším textu budeme používat oba způsoby; zapamatuj si, že obojí znamená totéž.Stupně vlastností u jednotlivých postav jsou dány rasou a povoláním postavy a také do jisté míry náhodou.U postavy, kterou tvoříš, znáš rasu i povolání a potřebuješ zjistit stupně jejích vlastností.Podívej se do Tabulky vlastností podle rasy a najdi si řádek odpovídající rase tvé postavy. Každé vlastnosti odpovídá nějaký rozsah. Z něho určíš, kolikrát budeš házet šestistěnu kostkou a jaké číslo přičteš k výsledku hodu. Postupuj takto:
TABULKA VLASTNOSTÍ PODLE RASY |
|
||||
.Basa |
síla |
obratnost |
odolnost |
inteligence |
charisma |
hobit kudůk trpaslík elf člověk barbar kroll |
3-8 5-10 7-12 6-11 6-16 10-15 11-16 |
11-16 10-15 7-12 10-15 9-14 8-13 5-10 |
8-13 10-15 12-17 6-11 9-14 11-16 13-18 |
10-15 9-14 8-13 12-17 10-15. 6-11 2-7 |
8-18 7-12 7-12 8-18 2-17 1-16 1-11 |
|
|
||||
TABULKA VLASTNOSTÍ PODLE POVOLÁNÍ |
|
||||
Povolání |
síla |
obratnost |
odolnost |
inteligence |
charisma |
válečník |
13-18 |
X |
13-18 |
X |
X |
hraničář |
11-16 |
X |
X |
12-17 |
X |
alchymista |
x |
13-18 |
12-17 |
X |
X |
kouzelník |
X |
X |
X |
14-19 |
13-18 |
zloděj, |
x |
14-19 |
X |
X |
12-17 |
|
|
TABULKA OPRAV |
|
|
|
Rasa |
síla |
obratnost |
odolnost |
inteligence |
charisma |
hobit |
-5 |
+2 |
0 |
-2 |
+3 |
kudůk |
-3 |
+1 |
+1 |
-2 |
0 |
trpaslík |
+1 |
-2 |
+3 |
-3 |
-2 |
elf |
0 |
+1 |
-4 |
+2- |
2 |
člověk |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
barbar |
+1 |
-1 |
+1 |
0 |
-2 |
kroll |
+3 |
-4 |
+3 |
-6 |
-5 |
TABULKA POSTIHŮ A BONUSŮ |
||
Stupeň vlastnosti |
Postih nebo bonus |
|
1 |
-5 |
|
2-3 |
-4 |
|
4-5 |
-3 |
|
6-7 |
-2 |
|
8-9 |
-1 |
|
10-12 |
0 |
|
13-14 |
+1 |
|
15-16 |
+2 |
|
17-18 |
+3 |
|
19-20 |
+4 |
|
21 |
+5 |
|
|
|
|
|
TABULKA ZIVOTU |
|||
Povolání |
Základní počet |
Kostka |
|
válečník |
10 |
1k10 |
|
hraničář |
8 |
1k6+2 |
|
alchymista |
7 |
1k6+1 |
|
kouzelník |
6 |
1k6 |
|
zloděj |
6 |
1k6 |
|